Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 19.01.2018, 14:30

Сайт вчителя трудового навчання
Фалька Володимира Вікторовича

Годинник
Меню сайту
Категорії розділу
На допомогу учню мультимедійні презентації, навчальний матеріал та інше [61]
Презентації творчих проектів (інформаційних) [33]
Цікаві поробки для тих, хто любить попрацювати [9]
В допомогу при проектуванні [22]
Технологічна документація [7]
Об'єкти праці [16]
Шаблони,креслення, ескізи, зображення, орнаменти, елементи
Навчальна література [1]
Сайти вчителів
Навчальні ресурси
Об'єкти праці
Multimedіa
Статистика
Каталог
сайтів України каталог сайтів
Онлайн всього: 6
Гостей: 6
Користувачів: 0
Святковий календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Проектна технологія

Головна » Файли » На допомогу учню » В допомогу при проектуванні

Як працювати над навчально - дослідницькою роботою
[ Викачати з сервера (17.7Kb) ] 25.01.2014, 01:39

Як працювати над навчально - дослідницькою роботою

 Скласти з учителем-консультантом план-завдання на виконання роботи, який передбачає перелік основних питань, що підлягають висвітленню, місце пошуку необхідних джерел і літератури, терміни підготовки окремих питань і представлення завершеної роботи.

Після отримання завдання, учень приступає до виконання його. Маючи перелік основних питань, які підлягають дослідженню, на основі попереднього знайомства з літературними джерелами і аналізом наявних відомостей, учень формулює мету і завдання своєї праці, складає календарний план її реалізації. Наявність подібного плану дисциплінує, змушує лімітувати час, необхідний для вибору джерел, літератури, обробки зібраного матеріалу, формулювання висновків, оформлення наукової роботи.

  Після знайомства з джерелами та літературою, учень складає план самої роботи, який згодом може частково змінюватися. Такий план дозволяє систематизувати матеріал, що накопичується в ході виконання наукової розробки. Потім він стає основою для написання тексту дослідження. Питання плану мають бути простими, чіткими, органічно пов'язаними між собою, відтворювати суть обраної теми.

 Робота над темою, як правило, розпочинається з підбору і знайомства з необхідною літературою (підручниками, посібниками, науковими, науково-популярними, енциклопедичними виданнями, періодикою, архівними, музейними фондами тощо). Учитель-консультант надає учню необхідну допомогу порадами і рекомендаціями по складанню бібліографії. Для складання бібліографії з обраної теми, учень використовує наявні в бібліотеках систематичні та алфавітні каталоги, а також різноманітні бібліографічні довідникові видання, зноски і посилання в навчальних посібниках, монографіях, енциклопедіях. Для підбору періодичних видань можна скористатися відповідними каталогами журнальних і газетних статей.

  Склавши список необхідної літератури, учень приступає до її вивчення. Перш за все, слід переглянути публікації загального характеру, а потім перейти до джерел, які висвітлюють більш конкретні питання, хоча можливі й інші варіанти роботи. Учень повинен вести записи прочитаного на картках (аркушах). Найбільш поширеними формами таких записів є конспекти, тези, уривки оригінального тексту (цитати).

  Конспектом являється огляд прочитаного, в якому послідовно описаний основний зміст книги, розділу, глави чи статті. Записи мають бути стислими, короткими. При конспектуванні слід уважно ставитись до формулювань, підбору слів і висловлювань.

  Цитати - це дослівні уривки оригінального тексту книги чи статті. Такі уривки корисні для посилань на висловлювання історичних осіб, авторів публікацій при необхідності обґрунтування і підкріплення своїх власних суджень, чи для критики положень, які містяться в друкованих джерелах. Цитата має містити чітко висловлену думку автора. Слід застерегти від надмірного цитування виучуваної літератури.

 Якщо автору навчального дослідження доводиться працювати з архівними матеріалами, то на окремих картках слід записувати уривки із документу, а при необхідності скопіювати повністю текст із обов'язковим посиланням на його назву, а також на сам архів, номер фонду, опис і аркуш.

  Картки для запису можуть бути формату А 5 (розмір половини аркуша зошита). Зверху картки називається розділ чи питання, до якого відносяться зроблені виписки. У кінці кожного запису робиться посилання на його джерело із зазначенням сторінки книги, журналу тощо. Можна робити записи у звичайному зошиті, заповнюючи тільки один бік аркуша. Але потім зошит розшивається, а записи групуються по розділам, відповідно до визначеного плану. Вивчення літератури і архівних матеріалів являють собою підготовчий етап роботи над науковою темою, який необхідний для створення документальної бази дальшого дослідження та літературного оформлення.

  Ретельно опрацювавши джерела і літературу, учень приступає до написання самої роботи. Це досить відповідальний етап. У вступній частині необхідно обґрунтувати актуальність теми, дати характеристику опублікованих джерел і літератури, визначити завдання дослідження. В основній частині розкривається зміст проблеми, висвітлюються головні теоретичні положення, дається аналіз історичних явищ, подій, процесів, характеристика окремих особистостей і т.п. Розділи (глави) повинні логічно доповнювати один одного. У заключній частині містяться висновки, узагальнення, вказується на можливість використання її в практичній діяльності, визначаються завдання для подальшої роботи чи мотиви для її продовження.

  Учнівська робота може містити додатки, що включають допоміжний матеріал, який би не заважав раціональному розташуванню основної частини тексту. До додатків можна включати карти, схеми, фотографії, копії документів тощо.

  Список літератури складається в алфавітному порядку прізвищ авторів чи назв творів. До списку включаються всі використані учнем літературні джерела незалежно від того, де вони надруковані, в окремому виданні, у збірнику, журналі, газеті, а також незалежно від того, чи є в тексті роботи посилання на включені до бібліографії твори і останні в тексті не цитувалися, але були використані школярем при написанні дослідження. Список використаної літератури має відповідати стандартам.

Завершує роботу її зміст, де зазначаються структурні елементи дослідження і відповідні їм сторінки.

   Учнівські наукові роботи повинні виконуватись на стандартних аркушах формату А4 (210х297, 210х230 мм) через два інтервали. Поля мають бути однаковими на всіх сторінках (зліва-25, справа-10, зверху-20, знизу-25 мм). Всі сторінки нумеруються. Заголовки відділяються від основного тексту пробілом у три інтервали. Обсяг роботи - не менше 20 сторінок машинодруку.

   Відповідним чином оформлена робота здається консультанту для перевірки. При необхідності, учень повинен доопрацювати своє дослідження. Позитивно оцінена робота допускається до захисту, який відбувається в присутності консультанта, вчителів - предметників, учнів. Захист має відкритий характер і на ньому можуть бути присутніми представники адміністрації ліцею, вчителі інших дисциплін, учні других класів. За результатом захисту виставляється оцінка. Кращі роботи можуть бути рекомендовані для участі в учнівських конкурсах.

Завантажити

Категорія: В допомогу при проектуванні | Додав: Володимир
Переглядів: 877 | Завантажень: 149 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Друзі сайту
Кнопка на ваш сайт
Випадкові фото
Зараз на сайті
Інформер
Об'єкти праці [65]
Об'єкти для проектування і виготовлення учнями
Графічна документація [40]
Таблиці та наочності [87]
Корисні сайти [2]
для підготовки вчителям та учням до уроків трудового навчання
Технології обробки [2]
Профорієнтація [108]
Picture Stencil
Оnline-convert

Falko Volodymyr© 2018