Урок трудового навчання. 5 клас
Тема. Деревина, породи деревини. Поняття про виготовлення шпону, фанери, деревоволокнистих плит. Застосування фанери та ДВП для виготовлення виробів
Мета уроку: ознайомити учнів із видами та призначенням фанери та ДВП, формувати вміння розрізняти за текстурою породи деревини; стимулювати прагнення пізнавати властивості конструкційних матеріалів та будову деревини; виховувати старанність, дисциплінованість, бережливе та економне ставлення до деревини, любов до оточуючого середовища.
Обладнання, матеріали та наочність: роздатковий матеріал (розрізані картки зі словами «деревина», «фанера», «текстура», «пилорама»), зразки різних порід деревини, експериментальні зразки фанери і ДВП, верстак.
Об’єкт праці: розпиляна колода.
Ключові поняття: фанера, ДВП, шпон.
Тип уроку: комбінований.
Очікувані результати: у результаті цього уроку учні познайомляться з видами та призначенням фанери та ДВП; навчаться розрізняти за текстурою породу деревини, вдосконалять навички роботи в групах, отримають досвід виконання практичних та лабораторних робіт.
Під час уроку розвиваються, удосконалюються мотиваційна, комунікативна, інформаційно-технологічна, соціокультурна та діяльнісна компетентності учнів.
Структура уроку
- Організаційний етап уроку
- Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
- Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми й завдань уроку
- Вивчення нового матеріалу
- Підсумки уроку, рефлексія
- Оцінювання роботи учнів, повідомлення домашнього завдання
Хід уроку
- ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП УРОКУ
Перевірка зовнішнього вигляду учнів, призначення чергових, перевірка готовності учнів до уроку.
- АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
Учитель. Які ви знаєте породи дерев? Що таке шпон? Назвіть вироби, виготовлені з фанери та ДВП.
Групова робота з картками
Завдання: учні, працюючи в парі, повинні скласти слово, яке стосуються теми уроку: ви-де-на-ре (деревина), не-ра-фа (фанера), сту-ра-тек (текстура), ло-ма-пи-ра (пилорама). Перевірка виконання завдання.
Учням демонструються зразки шпону, фанери, ДВП.
Завантажити матеріал уроку