Кожній організації потрібний грамотний піар, і мова йде не
тільки про рекламу, на яку може не вистачити грошей. Саме для цього і потрібний
прес-аташе - він організовує піар у ЗМІ важливих для організації заходів,
стежить за тематичними публікаціями у пресі, налагоджує і підтримує постійні
стосунки із журналістами, організовує важливі зустрічі, брифінги, презентації. Споконвічно «аташе» називали співробітника
молодшого дипломатичного рангу. Сьогодні у посольствах обов'язки прес-аташе
може виконувати дипломат будь-якого рівня. У його завдання входить спілкування
з пресою: надання офіційної інформації та висвітлення питань з боку
представників ЗМІ. Прес-секретар, прес-офіцер, прес-аташе - це всі
різновиди однієї діяльності. Прес-аташе - це люди, що працюють у спортивних
організаціях, прес-офіцери служать у внутрішніх органах, прес-секретарі - у
міністерствах, організаціях, відомствах. Усі вони - як не називай посаду -
забезпечують зв'язки зі ЗМІ, а також з PR-організаціями, інформаційними агентствами.
З одного боку, добре - від повсякденної рутини
вже точно позбудешся завдяки різноманітності професії. Але ця різноманітність і
є зворотною стороною медалі. Хороший прес-аташе не тільки повинен чудово
знатися на своїй галузі, але й поєднувати навички менеджера, копірайтера,
журналіста, вміти просувати свою організацію. Крім того, прес-аташе доводиться
регулярно вислуховувати масу телефонних дзвінків, постійно надавати коментарі,
відповідати на незліченну кількість запитань і давати пояснення із різного
приводу. Так що, нервовим і дратівливим у професії не місце. Тут у нагоді стане
розважливість, вміння усе планувати, швидка здатність навчатися,
комунікабельність, організованість, оперативність, відповідальність,
стресостійкість. Ця професія дає хороші зв'язки в різних і,
найголовніше, корисних колах і непоганий життєвий досвід. Види діяльності: • надання інформації ЗМІ; • формування іміджу клієнта. Місця роботи: • PR- і рекламні агентства; • посольства, різні адміністративні відомства; • приватні підприємці. Професійні навички: • уміння вибудовувати позитивний імідж компанії
або клієнта; • знання PR-технологій; • навички написання текстових матеріалів:
статей, рекламних оголошень, прес-релізів.
Специфіка професії До деякої міри творча професія, що припускає
велику психологічну напругу, постійну роботу з людьми та ЗМІ. Ненормований
графік роботи, високий рівень відповідальності. Затребуваність на ринку праці
середня, заробітна плата вище середньої. Необхідні риси Професійні: знання ПК, інформації про свого
роботодавця, специфіки журналістської діяльності.
Особистісні: комунікабельність, оперативність,
відповідальність, стресостійкість. Освіта Оптимальним для хорошого прес-аташе буде
поєднання двох освіт - профільної (тобто у тій сфері, у якій людина працює) і
журналістської чи менеджерської. Але це в ідеалі. Одного з цих дипломів буде
цілком достатньо. Додаткові особливості Сьогодні прес-аташе працюють на спортивні
команди, політичні партії, фігури шоу-бізнесу. У цих сферах обов'язки
прес-аташе пов'язані, насамперед, зі створенням потрібного іміджу та
розкручуванням своїх «господарів». Невірні кроки, що викликають конфлікти з
пресою, можуть спричинити крах талановитого виконавця або актора. Артисти
роками працюють над своєю репутацією, і завдання грамотного прес-аташе -
берегти її. |