Телемаркетолог - фахівець з телефонного маркетингу, який здійснює збір інформації, рекламу та реалізацію товарів і послуг по телефону. Професія телемаркетолога стала особливо затребуваною і популярною з розвитком інтернет-магазинів. Робота телемаркетолога набагато ефективніше телевізійної реклами через можливість зворотного зв'язку: телевізору питання не поставиш, а людину можна розпитувати скільки завгодно. Професійний телемаркетолог ввічливо і терпляче відповість на будь-які поставлені запитання, навіть дуже некоректні.
Телемаркетинг - один з найефективніших інструментів маркетингу і реклами на сьогоднішній день.
Особливості професії
Робота телемаркетолога - це не просто спілкування продавця та покупця по телефону. До моменту продажу телемаркетолог проводить маркетингові дослідження, цілеспрямовано вивчаючи ринок споживачів для формування цільової аудиторії. У процесі спілкування з покупцями телемаркетолог рекламує товар або послуги. Якщо угода відбулася, покупець може розраховувати на подальшу післяпродажну підтримку компанії.
Телемаркетинг здійснюється на основі CRM-системи - Customer Relationship Management, що означає «Управління взаєминами з клієнтами». Це інформаційно-аналітична технологія підтримки взаємодії з потенційними клієнтами на всіх етапах роботи:
· при просуванні та продажу товарів;
· обслуговуванні клієнтів;
· плануванні і виробництві нової продукції.
Функціональні обов'язки телемаркетолога:
· пошук і виявлення потенційних клієнтів, їх потреб;
· встановлення перших контактів за допомогою телефонних дзвінків;
· телефонні переговори з клієнтами, реклама в формі інформації товарів і послуг;
· інформування клієнтів про різні рекламні акції: презентації тощо;
· ведення та підтримання створеної клієнтської бази, відносин з неактивними клієнтами;
· консультації з технічних і споживчих властивостей товарів;
· участь у складанні схем знижок;
· звітна робота за обсягами продажів;
· прогнозування розвитку своєї клієнтської бази;
· маркетингові дослідження з вивчення попиту на товари або послуги компанії, перспектив ринків збуту.
Плюси та мінуси професії
Плюси
Можливість працювати вдома, вільний графік роботи, безкоштовне навчання основним навичкам професії
Мінуси
Зарплата телемаркетолога знаходиться в прямій залежності від кількості угод. На початковому етапі вона може бути невисокою.
Місце роботи
Умови роботи: телемаркетолог може працювати самостійно (інтернет-магазини - робота на дому) або в колективі (як правило, в офісах компаній, магазинах, складах).
Телемаркетологи затребувані в наступних організаціях:
· компанії з продажу товарів та послуг корпоративним клієнтам і приватним особам: офісної техніки та меблів, комп'ютерного обладнання та програмного забезпечення, промислового обладнання, канцелярських товарів, офісних меблів тощо;
· маркетингові компанії;
· рекламні агентства;
· фармацевтичні компанії;
· аудиторські та консалтингові фірми;
· компанії з продажу систем безпеки та надання послуг у цій сфері;
· кредитні організації з надання позик і т. д.
Важливі якості
· комунікабельність;
· активність;
· розвинений інтелект: соціально-емоційний;
· правильна вимова;
· терпіння при тривалому спілкуванні з клієнтами;
· вміння переконувати;
· організаторські здібності й особиста організованість;
· вміння швидко орієнтуватися в будь-яких ситуаціях;
· здатність приймати рішення;
· вміння встановлювати та постійно підтримувати ділові контакти;
· грамотно викладати свої думки;
· вміння слухати співрозмовника, вивчати його потреби в процесі бесіди;
· ефективно використовувати техніки, психологію і принципи продажів, мотивацію клієнтів до покупок;
· володіння необхідними технічними та інформаційними засобами.
Де вчать
Освіта телемаркетолога має бути не нижче середньо-спеціальної професійної. Перевагою при влаштуванні на роботу користуються люди з вищою освітою в області економіки, маркетингу та реклами. Серед успішних телемаркетологів багато фахівців - випускників банківських і фінансових коледжів, бізнес-коледжів економіки та менеджменту, підприємництва, академії бізнесу та управління. Випускники ВНЗ за даними напрямками також можуть успішно працювати в цій сфері.
Оплата праці
Оплата праці телемаркетолога залежить від системи, прийнятої в кожній конкретній компанії, масштабів організації, регіону проживання. При роботі в офісі частіше застосовуються оклади за штатним розкладом. При роботі фахівців на дому, як правило, застосовується відрядно-преміальна або погодинна оплата праці. З напрацюванням власної клієнтської бази можливі додаткові бонуси до зарплати.
Сходинки кар'єри та перспективи
Телемаркетолог - це початкова ступінь для професійного зростання у сфері продажів, реклами, маркетингу. Для подальшої кар'єри необхідно відвідувати тренінги для підвищення кваліфікації та вдосконалення навичок роботи. За наявності вищої профільної освіти можлива успішна управлінська кар'єра по вертикалі.
|