"особливості використання портфоліо на уроках ТЕХНОЛОГІЇ в 10-11 класах"
Володимир Фалько,
вчитель трудового навчання
Бучанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4
Зміст
1. Вступ
2. Коротка історія ідеї портфоліо
3. Види та функції портфоліо
4. Портфоліо учня на уроках технології в 10-11 класах
5. Література
Вступ
Впровадження методу проектів в трудовому навчанні не є новою або революційною ідеєю. В останні декілька десятиліть практика використання методу проектів набула широкого застосування у навчальному процесі шкіл. Метод проектів отримав потужну підтримку після того, як вчені підтвердили те, що вчителі знали вже давно: учні активніше беруть участь у навчанні, якщо зʼявляється можливість долучитись до вирішення складних, важких для виконання, а інколи заплутаних проблем, які тісно пов’язані з реальним життям.
Метод проектів отримав розвиток тому, що має ряд переваг. Добре організована проектна діяльність спонукає учнів проявляти ініціативу; самостійно шукати, опрацьовувати, аналізувати і систематизувати інформацію; навчає самостійно робити висновки та представляти результати своїх досліджень; сприяє розвитку практичних навичок роботи з комп’ютером та мультимедійним проектором. Учні вивчають поглиблено матеріал, розвивають життєві компетентності, розширюють свій кругозір.
Для вчителів переваги пов’язані із зростанням їх професіоналізму та отриманням додаткових можливостей побудови нових стосунків з учнями.
Проте, виникають і певні труднощі. Насамперед, вчителі повинні розробити нову стратегію навчання, якщо хочуть досягнути успіху. Під час проектної діяльності вчитель більше допомагає, сприяє, розповідає, створює умови для навчання; не застерігає від помилок, а допомагає їх усвідомити, проаналізувати, виправити. В трудовому навчанні кінцевий продукт діяльності обов’язково супроводжується проектною документацією. Відповідно на виготовлення виробу та оформлення проектної папки витрачається багато часу. Також бажана наявність в майстерні комп’ютера та мультимедійних засобів, що для більшості шкіл є проблематичним.
З учнями старшої школи, які в достатній мірі оволоділи технологією створення проекту, я спробував проекспериментувати і замість проектної папки оформляти більш демократичне портфоліо, що забирає набагато менше часу. Окрім того, навички створення портфоліо учні зможуть використати в будь-якій іншій сфері діяльності чи то на етапі свого розвитку. Портфоліо значною мірою відображає особистість учня, його нахили та інтереси.
|