В кінця травня місяці відбулося засідання колегії Міністерства освіти і науки України, на якому були презентовані оновлені навчальні програми для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів з ряду предметів, в тому числі і з трудового навчання. Програми рекомендовані до використання у новому 2017/18 навчальному році. Оновлення програм відбувалося в межах чинного держстандарту.
Які ж зміни відбулися в програмах у порівнянні з попередніми? Насамперед, у всіх програмах змінили структуру пояснювальних записок, в яких чітко прослідковується уніфікована мета базової загальної середньої освіти - яким має бути випускник основної школи, якими є завдання кожного навчального предмета в реалізації завдань освіти.
Головним стає учень, а не предмет навчання. Також, чітко вказано сутність компетентнісного підходу і роль кожного предмета у формуванні ключових компетентностей.
Зроблено акцент на особливостях запровадження наскрізних змістових ліній: "Екологічна безпека та сталий розвиток", "Громадська відповідальність", "Здоров'я і безпека", "Підприємливість та фінансова грамотність".
Ключовою зміною є те, що не просто змінено порядок розташування колонок "Зміст" і "Вимоги до навчальних результатів", а те, що на першому місці стоять очікувані результати навчання. В них виокремлено знаннєвий, діяльнісний та ціннісний компоненти.
У трудовому навчанні передбачається академічна свобода для вчителя, оскільки прибрано чіткий розподіл годин. Вчитель сам на свій розсуд розподілятиме їх залежно від складності обраних проектів та основних технологій.
З метою роз'яснення особливостей організації навчально-виховного процесу за оновленою програмою МОНУ та обласними інститутами післядипломної педагогічної освіти було проведено низку семінарів-практикумів, на яких особливий акцент було зроблено на послідовності календарно-тематичного планування.
До уваги вчителів пропонуємо алгоритм розроблення календарного планування від Лещука Романа Миколайовича, вчителя трудового навчання м.Вінниця.
Джерело https://sites.google.com/site/nmktrud/ |