Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 27.02.2021, 18:57

Сайт вчителя трудового навчання
Фалька Володимира Вікторовича

Годинник
Меню сайту
Категорії розділу
Професії [98]
Поради [10]
Сайти вчителів
Навчальні ресурси
Об'єкти праці
Multimedіa
Статистика
Каталог
сайтів України каталог сайтів
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Святковий календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Каталог статей

Головна » Статті » Профорієнтація » Професії

Офіціант
 1. Загальна характеристика професії 
 Обслуговує відвідувачів в ресторанах, кафе, інших закладах харчування. Виконує замовлення відвідувачів і отримує розрахунок за послуги. Прибирає після відвідувачів столи і заново сервірує їх. Несе матеріальну відповідальність за збереження посуду і виручку. 
   2. Вимоги до кандидатів 
 Для успішної роботи необхідні фізична витривалість, хороша координація рухів (на рівні усього тіла), розвинена зорова пам'ять, здатність розподіляти увагу і арифметичні здібності. 
   3. Медичні протипокази 
 Робота не рекомендується людям із захворюваннями: органів дихання (бронхіальна астма, хронічний бронхіт тощо); серцево-судинної системи (гіпертонія, сердечна недостатність тощо); органів травлення (виразкова хвороба, цукровий діабет тощо); опорно-рухового апарату (хронічний ревматизм, деформації хребта тощо); нервової системи (неврози, нав'язливі стани тощо); органів зору (міопія високої міри); органів слуху (що викликають стійке пониження гостроти слуху); шкіри з локалізацією на кистях рук (дерміти тощо).  
 4. Освіта
 Досить навчання на спеціалізованих курсах, хоча серйозніша освіта також вітається.  
 5. Споріднені професії 
 Багато спільного у офіціанта з барменом, а часто буває таке, що їхню роботу поєднують: у багатьох закладах є посада бармена-офіціанта. 
   Оцінка відвідувачами ресторану багато в чому визначається якістю роботи офіціанта. Ввічливий, акуратний офіціант налаштовує гостей на відпочинок, він передбачає їхні бажання, допомагає зробити вибір, залишаючись при цьому ненав'язливим.
 Офіціант (від латинського officians - службовець) - працівник ресторану, кафе, бару, їдальні, закусочної, підприємства харчування в туристичних комплексах, готелях, транспорті, що подає страви відвідувачам. Більшість не здогадується, який нелегкий хліб офіціанта. Робочий день може продовжуватися 12-14 годин. Офіціант завжди на ногах. Крім того, не можна входити в зал з поганим настроєм.
 Необхідні риси, що забезпечують успішність в професії: 
 товариськість; 
 ввічливість;
 легкість контактувати з людьми і розуміння особливостей їхньої поведінки
стійкість уваги;
 розвинена оперативна і довготривала пам'ять; високі рахункові здібності; 
 хороший розвиток органів чуття (зору, нюху, тактильної чутливості); 
 фізична витривалість, спритність.   
 Головний обов'язок офіціанта — сервірування столу, а це справжнє мистецтво зі своїми правилами і законами. Наприклад, застелити скатертиною стіл можна приблизно десятьма способами. Прийомів скручування тканинних серветок ще більше. Ось тільки найпопулярніші: «лотос», «парус», «свіча», «книжка», «гармошка», «шапочка кардинала». 
 З посудом і приладами теж не все просто. Передбачений в ресторанному бізнесі мінімум столових предметів для однієї персони дорівнює дванадцять. Максимум — п'ятдесят найменувань. Сюди входять кришталь для всіляких напоїв, всілякі тарілки, ложки, виделки, ножі, спеціальні прилади для равликів, крабів, устриць та інших екзотичних делікатесів. Крім того, ще існують кроншелі і пашотниці, баранчики і тагани, купери і кокотниці. Це різномаїття інвентарю сервірування офіціант повинен розташувати на столі у певному порядку, та ще з врахуванням класу ресторану і типу заходу (індивідуальний, банкет, фуршет, коктейль, кейтерінг).
 І все ж таки його основний обов'язок — обслуговування відвідувачів. Тут теж є свої прийоми. По-перше, офіціант повинен вміти так розповісти про фірмові та інші страви, наявні в меню, щоб клієнту захотілося їх скуштувати. 
 А ще пояснити, чим, наприклад, бішамель відрізняється від мірондо і що таке беф-булі. По-друге, вмить розібравшись в кулінарних пристрастях і матеріальних можливостях гостей, він зобов'язаний ненав'язливо запропонувати їм ті або інші страви, закуски і десерти. По-третє, йому потрібно швидко і красиво виконати замовлення. Для здобуття спеціальності офіціанта слід закінчити професійні курси. Курси розраховані як на офіціантів з досвідом роботи, так і на тих, хто вперше вирішив спробувати себе в даній професії.
 Навчання розроблене з врахуванням побажань і вимог, які пред'являють власники ресторанів, готелів і барів. 
 В процесі навчання вивчаються наступні теми:
 фарфоровий посуд, прилади, барне скло, види згортання серветок;
 види меню, послідовність подавання страв, підготовка залу до обслуговування, види сервірування; 
 алкогольні та безалкогольні напої, особливості і правила подавання;
 винний етикет; 
 способи перенесення тарілок, правила роботи з підносом, стейшн для офіціанта;
 схема роботи з гостем і прийняття замовлення;
 мистецтво гостинності; практика з прийняття замовлення і обслуговування гостей;
 види банкетів, їхні особливості, обслуговування;
 репетиція банкету; шоу в ресторані.
 Без диплома можна розраховувати лише на посаду помічника офіціанта. Правда, попрацювавши помічником біля року, з’являється шанс дорости до статусу офіціанта. Більшість ресторанів приймають і чоловіків, і жінок у віці від 18 до 35 років. Приємна зовнішність і хороші манери поведінки вітаються. В деяких випадках потрібне знання розмовної англійської мови.
Категорія: Професії | Додав: Володимир (22.02.2014)
Переглядів: 734 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Друзі сайту
Кнопка на ваш сайт
Випадкові фото
Зараз на сайті
Інформер
Об'єкти праці [65]
Об'єкти для проектування і виготовлення учнями
Графічна документація [40]
Таблиці та наочності [87]
Корисні сайти [2]
для підготовки вчителям та учням до уроків трудового навчання
Технології обробки [2]
Профорієнтація [108]
Picture Stencil
Оnline-convert

Falko Volodymyr© 2021